? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?







DOA KETIKA HENDAK TIDUR:



DOA KETIKA BANGUN DARI TIDUR:




Dari Abi 'Umarah Al-Barak Ibn 'Azib R.'Anhuma berkata: Rasulullah S.A.W bersabda: "wahai sifulan.. Apabila kamu hendak tidur,maka katalah(berdoalah)
"ya Allah,aku menyerahkan diriku kepada-Mu,aku menghadapkan wajahku kepada-Mu,aku menyerahkan urusanku kepada-Mu,aku menyerahkan jagaan diriku kepada-Mu,dalam keadaan aku mengharap dan takut kepada-Mu,tidak ada tempat kembali dan tidak ada tempat keselamat melainkan hanya kepada-Mu,aku beriman dengan kitab yang telah Engkau turunkan,dan aku beriman dengan Nabi yang telah Engkau utuskan"
dan sekiranya kamu mati pada malam ini,kamu mati dalam keadaan kamu kembali kepada fitrah(Islam),dan sekiranya kamu masih diberi peluang untuk hidup,kamu hidup dalam kebaikan.
-muttafaqun "alaih

sabda Rasulullah S.A.W: apabila kamu hendak tidur,maka berwudu' lah dengan wudu' untuk solat,kemudian baringlah diatas lambung kamu yang kanan(mengiring ke kanan), dan jadikannya akhir apa yang kamu katakan(doa).
-muttafaqun 'alaih.

*dua hadis diatas mengajar cara tidur dan berdoa sebelum kita tidur,ini menunjukkan setiap malam kita akan memperbaharui niat kita dengan berdoa dan setiap malam juga kita mengikat janji dengan allah,kerana kita tidak tahu bila pengakhiran hidup kita,boleh jadi bila kita tidur,nyawa kita ditarik pada waktu itu,dalam keadaan kita belum bersedia?dalam keadaan kita cintakan dunia? na'uzubillah,jadi sama-sama kita topup amalan kita (buat persediaan menuju Yang Maha Esa).

0 comments: