? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?




Andai itu takdir yang telah Allah s.w.t ciptakan buat engkau mahupun aku…aku jua mengalah dan pasrah dalam menerimanya. Walaupun sukar kerna telah memberi hati ini secebis rasa kasih itu. Namun, masih lagi tersenyum dan mendoakan yang terbaik untukmu. Semoga mendapat apa yang engkau inginkan dalam kehidupan.

Memang diakui bahawa hidup ini xakan leka dan sunyi tanpa ujian dariMu, namun aku tahu sesungguhnya semua yang berlaku ini adalah ujian yang terbaik dariMu buatku agarku lebih memahami erti di sebalik kehidupan yang Engkau aturkan untukku.

Walaupun kerap kali diri kita ini digoyahkan dengan pelbagai ujian perasaan, ianya tidak lain hanyalah untuk melatih kesabaran dalam diri agar lebih mampu dalam mengharungi mehnah di masa yang mendatang tanpa membuatkan kita keruan dan lebih bertenang dalam melaluinya.

Mahupun andai aku ini keliru, tiada yang mampu ku ucapkan..tapi yang dapat kufahami dari semua ini bahawa setiap yang berlaku ada hikmah yang tersembunyi di sebaliknya. Mungkin jua Allah s.w.t ini ingin menjaga diri ini dari sebarang dosa dan noda hatta sekecil mana pun ia.

Andai jua aku kekurangan dalam memberi ukhwah, bukan aku xingin..Cuma aku takut andainya sayangku itu bakal menyakitkan diriku kembali, kerna sayangku sebenar2 sayang kepada ukhwah itu. Tapi xsemua yang mampu dalam memahaminya, banyak penat dan lelah diperkatakan seolah-olah xpunya keikhlasan dalam menjalinkannya.

Hati ini hanya satu, yang mempunyai pelbagai rasa..tapi hati ini jua yang sering menangis dan terluka dek semua ini. Tiada yang mampu untuk aku luahkan lagi kerna aku sudah punya kekurangan di sebalik erti sekeping hati yang tersembunyi itu. Segala yang tersembunyi itu kian menyakitkan dan hampir jua merubah segalanya.

Kecewa sahaja sudah mampu membuatkan aku hilang dalam memberi sesuatu kepercayaan, dan aku jua hampir tewas dengan keadaan yang seolah-olah banyak memberi tekanan..namun sandaran itu pastinya hanya pada yang Satu, kerna Dialah yang memberi jua mengambilnya kembali.

Jika ditanya hati ini, aku sebenarnya cukup merasa rindu, rindu pada biah yang sentiasa gembira,  tenang dan ukhwah..tapi hari-hari yang aku lalui sekarang tiada punya makna semua itu..hilang semuanya dek kerana perubahan dan jua tiada percaya. 

Kehidupan hari-hari tanpa ada bicara dan sunyi tanpa kata, membuatkan aku resah dan termenung sendirian memikirkan di manakan penghujungnya kisah ini. Masih mampukah semua kembali menepikan keegoaan masing-masing dalam membina kembali yang telah hilang dan pergi itu.

sungguh aku rindu..mata ini tak mampu myelindungi segala perasaan hati..
p/s : Jauhkan dariku segala yang xelok di pandanganMu ya Allah...dan Engkau hilangkanlah segala resah di sudut hatiku ini..ameen

0 comments: