? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?





~sekadar untuk dikongsi bersama~:)


syeikh:wahai anakku,kenapa aq melihat engkau seperti dalam kesedihan?adakah engkau mmpunyai msalah??

pelajar :ya,dan aq tidak tahu bagaimana menyelesaiknnya.


syeikh:cuba engkau ceritakan masalahnya kepada diriku. mungkin aq bolehmembantu mu dengan izin Allah


pelajar:aq mmpunyai seorang sahabat yang aq berasa benci dengan sikap dan caranya dan apabila melihatnya aq menjadi sakit hati.


syeikh:apakah keburukan sikapnya menghalang engkau beribadah kepada Allah??seperti dia menghalang engkau bersolat atau sebagainya.


pelajar:tidak ya syeikh,dirinya bagus dari segi ibadah tapi perbuatan dan cara pemikiran  nya sangat bertentangan dengan diriku.dan  saat ini aq dan dia tidak lagi bersahabat seperti dahulu kerana dia juga membenci diriku tetapi apabila aq mmikirkan dirinya aq berasa terlalu sedih  kerana aq merindui saat aq  megenali dirinya dahulu.


syeikh: dengarlah sini anakku,semua ini terjadi kerana hati mu belum cukup sempurna mencintai Allah dan Rasul.

pelajar:kenapa berkata begitu ya syeikh??dan bagaimana aq ingin tahu tahap cinta aq pada Allah dan Rasul?dan bagaimana aq ingin mengatasi masalah diriku ini??

syeikh:apabila engkau cinta kpd Allah dan Rasul melebihi segalanya engkau juga mencintai apa yg diciptaknNya.engkau hnya membenci apa yang dibenci oleh Allah dan Rasul.mungkin juga sikap sahabatmu itu adalah wasilah/ujian yang Allah berikan untuk mengajar dan mentarbiah serta peringatan buat mu,mungkin juga sebagai penghapus dosa jika engkau  
bersabar dengannya.

pelajar tertunduk malu lalu menangis .....



syeikh:bersahabatlah selagi sahabatmu tidak membawa dirimu ke arah yang dibenci Allah dan melanggar suruhannya.
lapangkan hatimu dan hayatilah bagaimana sikap Rasulullah s.a.w kepada sahabat2 dan kaumnya. pohonlah maaf darinya..mgkn dia akan lebih menyayangimu kerana kerendahan hatimu..dan berdoalah dengan penuh  kesungguhan kerana hanya Allah berkuasa di atas sesuatu dan membolak balikkn sesuatu.


pelajar:mugkin dosaku terlalu banyak..dan Allah mengujiku..syukran ya syeikh kerana membantuku.

Selepas seminggu berlalu,pelajar itu telah berbaik semula dengan sahabatnya dan mereka menemui syeikh tersebut ,lalu syeikh mengangkat tangan berdoa untuk mereka.^_^



p/s:lapangkan hati menerima semua ujian dan kembalilah kepada Allah kerana Dia lebih mengetahui di sebalik sesuatu.:)

0 comments: